Smerfy (fr. Les Schtroumpfs, ang. The Smurfs) to fikcyjna rasa małych, niebieskich stworzeń, żyjących w którymś z europejskich lasów, stworzonych przez belgijskiego rysownika Peyo.
W Polsce smerfy znane są głównie dzięki telewizyjnemu serialowi, który zagościł na antenie 1. Programu TVP z końcem lat 80. ubiegłego wieku. Animowana wersja Smerfów powstała w roku 1981 w znanej amerykańskiej wytwórni filmów rysunkowych Hanna-Barbera dla telewizji NBC. W sumie wyprodukowano 256 odcinków kreskówki, które były wyświetlane w 30 krajach. Niektóre motywy muzyczne pojawiające się w serialu mają swoje źródło w muzyce klasycznej (m.in. VIII symfonia Niedokończona Franza Schuberta, Koncert fortepianowy nr 1 Franza Liszta)
W maju 2005 roku Telewizja Polska wznowiła nadawanie serialu w
Programie 1. (w poniedziałki i wtorki). Po zakończeniu emisji, w kwietniu 2006 została ona ponownie wznowiona. Smerfy można było oglądać w poniedziałki i piątki o godzinie 19.00.
Od września 2006 roku Smerfy są emitowane w każdy piątek o godzinie 19.00.
Postacie
Smerfy:
Smerfy są niebieskie, o budowie ciała podobnej do człowieka, "wzrostu trzech jabłek", ale posiadają proporcjonalnie większe głowy i wydatne nosy oraz krótkie zaokrąglone ogonki. Ubierają się w białe spodenki z butami, z wycięciem na ogonek, oraz białe czapki frygijskie. Prawdopodobnie pod czapką nie posiadają włosów na głowie (z wyjątkiem smerfetek). Uzyskują pełnoletność w wieku 118 lat. Są nieśmiertelne dzięki Kamieniowi Długowieczności.
W pewnym odcinku Gargamel złapał wszystkie smerfy, z wyjątkiem smerfików (ale łącznie ze smerfusiem). Było ich 100, ale później pojawiły się jeszcze inne smerfy, np. Dziadek i Dzikus. Niektóre smerfy mają wyróżniające je cechy szczególne.
Postać -Opis
Papa Smerf -542 lata (niektórzy powiadają, że wygląda na 530), posiadający wielka białą brodę, czerwoną czapkę i spodnie. Papa Smerf, jako najmądrzejszy i prawie najstarszy ze wszystkich smerfów oficjalnie pełni funkcję przywódcy wioski. Para się magią i posiada księgę zaklęć, ale używa jej rzadko i nigdy w niecnych celach. Często zajmuje się Smerfusiem i smerfikami. W krytycznych sytuacjach zawsze mówi "O Wielki Smerfie!!!".
Ważniak -Przemądrzały i apodyktyczny, chyba jedyny smerf niezbyt lubiany przez resztę mieszkańców. Stara się wszystkim narzucić swoje zdanie, chociaż z drugiej strony zawsze podpiera się autorytetem Papy Smerfa (Papa Smerf zawsze powtarza, że...). Znak charakterystyczny: okulary, które nadają mu wygląd nerda. Często cierpliwość smerfów dla Ważniaka się wyczerpuje, a wtedy dosłownie wylatuje on z wioski, lądując nieopodal na głowie: bez większej szkody dla niego, z wyjątkiem pogiętych okularów.
Smerfetka -Kobieta-smerf, która została stworzona przy użyciu magii i alchemii złego czarodzieja - Gargamela, w celu szpiegowania smerfów. Ubiera się w białą sukienkę oraz białe buty na wysokim obcasie. Ma długie, blond włosy. Smerfetka początkowo była nieprzyjemna i miała nieruchome, czarne włosy, ale dzięki zaklęciu Papy Smerfa, została przemieniona w blond piękność (w komiksie odbywa się to dzięki operacji chirurgicznej).
Osiłek -Najsilniejszy ze smerfów, bardzo odważny i bojowy. O formę fizyczną dba ćwicząc na domowej siłowni. Na ramieniu ma tatuaż: serce przebite strzałą. Jest autorytetem dla Złośnika.
Łasuch -Często robi słodkie ciasta, które zazwyczaj sam zjada. Bez niego wszystkie smerfy poumierałyby z głodu. Ten lokalny kucharz codziennie przygotowuje jedzenie dla wszystkich mieszkańców wioski.
Harmoniusz -Ma duszę muzyka, ale niestety brak mu talentu, gra w philharmonic smurfestra. Zawsze chodzi ze swoją trąbką.
Maruda Czego by ktoś nie powiedział lub nie zaproponował, Maruda zawsze jest na "nie". Cały czas chodzi i mruczy oraz myśli negatywnie. Ale w gruncie rzeczy jest wrażliwy i kocha Sasetkę, i
Smerfusia.
Zgrywus -Uwielbia żarty i wygłupy. Jego stały dowcip to wybuchający prezent-niespodzianka: mimo to inne smerfy wciąż się na niego nabierają.
Śpioch -Gdziekolwiek położy głowę, momentalnie zasypia. Czy jest to dar, czy przekleństwo nikt nie wie. W pracy nie ma z niego żadnego pożytku, gdyż śpioch potrafi skupić swoją uwagę wyłącznie na jednej rzeczy - spaniu.
Ktoś (Nikt) -Nie był pewien, czy jego imię Nikt pasuje do niego, jednak dzięki bohaterskiemu wyczynowi zmienił imię na Ktoś.
Malarz - Uwielbia obrazy. Pięknie maluje, najczęściej Smerfetkę i krajobrazy. Jest ubrany w czerwony płaszcz z czarną muszką.
Poeta -Układa wiersze nie do rymu i nieładne. Jak zaczyna czytać swoje wiersze inne smerfy uciekają.
Farmer - Hoduje warzywa. Ma swoje "pole" za wioską. Kocha swoją pracę, ale sam by padł przy rozmiarze pola. Muszą mu pomagać inne smerfy.
Drwal -Smerf zajmujący się ścinaniem drzew. W jednym z odcinków Ważniak nazwał go "tylko ścinającym drewno smerfem", ale wiele razy uratował życie smerfom, np. zrobił tratwę. Jego ulubionym powiedzeniem jest "Uwaga!!! Drzewo!!!".
Rzeźbiarz -Specjalizuje się w pomnikach ku czci smerfów oraz posągach przedstawiających Smerfetkę.
Wełniak -Raz w roku wyruszał na wyprawę w celu zebrania wełny, zostawiając w zamian koszyk smerfojagód. Ludzie myśleli, że to zły elf kradnie wełnę. Tak było aż do wyprawy ze smerfikami, która zakończyła się starciem z Gargamelem - wtedy to wełniak zostawił koszy smerfojagód zamienionych w złoto.
Ciamajda -Zawsze się przewróci i potknie. Czasami niemądrze gada. Zbiera kamienie. Najlepszy przyjaciel Ważniaka.
Górnik - Kiedyś przez przypadek znalazł dziwne "czarne" kamienie w jaskini, od tego czasu zajmuje się wydobywaniem węgla.
Pracuś - Smerf, który dyryguje wszystkimi pracami w wiosce. Uwielbia robić wynalazki, które nie zawsze się udają.
Marzyciel -Smerf o dużej fantazji. Często śni na jawie. W jednym z odcinków smerfy przygotowały Marzycielowi niespodziankę - przemieniły się dzięki specjalnemu eliksirowi Papy w Słufy - zielonkawe podobizny smerfów, pochodzące z innej planety.
Laluś -Zakochany w swojej osobie. Nie rozstaje się z lusterkiem. Uwielbia siebie oglądać.
Dziadek Smerf -Najstarszy ze wszystkich smerfów. W swojej młodości pełnił funkcję przywódcy wioski. Pojawia się na początku sezonu 6. kreskówki. Przybywa do wioski po 500 latach. Razem z Papą i kilkoma innymi smerfami wyrusza po 4 żywioły, by odnowić moc Kamienia Długowieczności. Nosi na sobie żółte ubranie i wbijające się w nos okulary. Jest świetnym opowiadaczem historii przygodowych, dzięki którym znajduje sobie wielu słuchaczy. Jego ulubione powiedzenie to: "Smerferemele!".
Architekt -W jednym z odcinków wspólnie z Pracusiem zbudował Smerfdominium - wieżowiec. Chociaż budynek spłonął, to na jego zgliszczach osiedliły się ptaki.
Reporter -Kiedy pisał gazetę, ujawniał to, czego nie powinien.
Sasetka -Jedyna dziewczynka ze smerfików, do każdej sytuacji znajduje odpowiednie powiedzenie. Można powiedzieć, że Gargamel jest jej ojcem chrzestnym. Sasetka stara się odnajdywać w nim to, co dobre i przekonywać inne smerfy, że tak naprawdę czarownik nie jest taki zły. Ponadto Sasetka uwielbia słuchać opowiadań Dziadka.
Gapik -Jeden ze smerfików, gapowaty i głupiutki. Zawsze zostaje z tyłu.
Nat -Smerf ten chodzi boso. jest bardzo miły i umie porozumiewać się z zwierzętami. Przyjaźni się z różnymi zwierzątkami np. motylkiem.
Złośnik -Złośnik jest ubrany w żółtą koszulkę z obrazkiem chmury i pioruna. jest on bardzo nerwowy i często źle się zachowuje względem starszych. Uwielbia patrzyć jak Osiłek ćwiczy.
Smerfuś -4 lata, wciąż niemowlę. Najmłodszy z smerfów, sprawia dużo kłopotów, najbardziej kocha go Smerfetka. W odcinku, gdy miał wypowiedzieć pierwsze słowo powiedział: "Ga...Ga...Gargamel".
Mechaniczny smerf (Mechan) -Zbudowany dla króla Gerarda przez Pracusia (odcinek "Przyjaciel Pasibrzucha"). Bardzo silny.
Mechaniczna smerfetka -Towarzyszka Mechanicznego smerfa, równie silna jak on. Początkowo zakochana w swoim stwórcy - Pracusiu.
Lekarz -Z wielką chęcią pomaga każdemu, który jest w potrzebie. Jest tylko jeden problem - nie wiadomo, czy leczy, czy też wywołuje choroby.
Kochaś - Wszystkie smerfy podkochują się w Smerfetce, ale nie tak jak on. Na jej widok jego serce zaczyna mocniej bić. Ciągle o niej myśli.
Strażak -Bardzo dba o to, by dobrze wypełniać swoje obowiązki. Gdy tylko biją na alarm, wyrusza swoim wozem by gasić ogień. Niestety sprzęt nie zawsze słucha się właściciela...
Słabeusz -Jest przeciwieństwem Osiłka. Nigdy nie ma siły do pracy ani wspólnych zabaw ze smerfami. Często skarży się na to, że jest mu zimno.
Smerf Dzikus -Smerf, który mieszka poza wioską, w lesie. Potrafi rozmawiać ze zwierzętami. Czasami ratuje inne smerfy. Ubrany jest w liście na głowie oraz biodrową przepaskę. Porozumiewa się niezrozumiałymi słowami. Rozumie go tylko Nat.
Marko smerf -Smerf pirat. Pierwszy raz pojawił się w odcinku "Marko smerf i pieprzowi piraci", w którym wyruszył w podróż po pieprz potrzebny Łasuchowi. Po drodze jeden ze smerfów zakochał się w pięknej syrence.
Mazgaj -Niezależnie od sytuacji, szczęśliwej czy smutnej, zawsze płacze. Jedynie Smerfetka go rozumie. Nigdy nie rozstaje się ze swoją pomarańczową chusteczką (a nuż się przyda!).
Dumało - Nigdy nie umie podjąć decyzji, ciągle się waha, aż do czasu kiedy trafia do zamku Baltazara i podejmuje decyzje...
Jubiler -Schwytany przez ludzi, ten nieszczęsny smerf musiał zostać włamywaczem, zanim zdołał wydostać się z niewoli.
Sportsmen -Nie zależy mu na wygranej, lecz chce uprawiać wszystkie sporty. Nawet te, których jeszcze nie wymyślono.
Smerfowa Niania -Utknęła w magicznym zamku jeszcze w czasach przywództwa Dziadka Smerfa. Nosi okulary podobne do tych, które ma Dziadek. Ubiera się w fioletową sukienkę i różową chustę. Jej najlepszym przyjacielem jest Smoogle - różowe stworzonko przypominające królika.
Inni:
Gargamel -Główny zły charakter w kreskówce. Zawsze chce złapać smerfy, by je zjeść. Początkowo chciał przerobić je na złoto, ale zmienił zdanie. Wielokrotnie przy porażkach powtarza krzykiem słynne już słowa "JAK JA NIE CIERPIĘ SMERFÓW!!!"
Klakier -Rudy kot Gargamela. Czasami mruczy ludzkim głosem. Bardzo niezdarny. Potrafi niekiedy zepsuć plany swojego pana.
Nicpoń - Uczeń Gargamela (sprząta jego dom, gotuje, pomaga łapać smerfy). Wielokrotnie jednak narzeka na współpracę ze swoim panem i próbuje działać w pojedynkę, a niekiedy i na szkodę Gargamela.
Matka Natura -Kieruje naturą. W razie kłopotów zawsze stara się pomóc smerfom. Posiada cztery magiczne różdżki, a każda służy do czarów innego rodzaju.
Ojciec Czas -Staruszek który zmienia pory dnia. W jednym z odcinków dzień się nie kończył, bo Ojciec czas zasnął na rzece czasu kiedy łowił ryby.
Homnibus -Przyjaciel Papy Smerfa. Czarodziej. Posiada parę czarodziejskich butów, które służą do szybkiego przemieszczania się na duże odległości oraz gdzie się zechce.
Pieszczoch (Smerfiaczek) -Psi przyjaciel smerfów, a w szczególności smerfików. Pieszczoch był prezentem dla Papy Smerfa od Homnibusa. Chroni smerfy przed kotem Gargamela - Klakierem.
Piórek Bocian. - Serdeczny przyjaciel smerfów, który jest bardzo do nich przywiązany. Zawsze gotowy na wezwanie Papy Smerfa. Służy jako lokalny środek transportu, a kiedy trzeba przenosi wiadomości.
Pasibrzuch -"Ogromny" człowiek, uwielbia jeść. Lubi smerfy i stara się im pomóc. Nie cierpi Gargamela. Jego ukochana to Nochala, która kiedyś obraziła się na niego, bo był źle wychowany.
Wiedźma Hogata- Zawsze chce być najpiękniejszą wiedźmą. Ma rude loki i wielką brodawkę na nosie.
Hlorinda -Stara wiedźma, mieszkająca, podobnie jak Gargamel, na obrzeżach lasu, w wielkim, starym zamczysku. O wszystkim świetnie poinformowana za sprawą swojego "przyjaciela" ptaka - Tukana oraz ogromnej lunecie, dzięki której może obserwować wszystko i wszystkich. Zawsze działa na szkodę innych.
Wiewiór -Najlepszy przyjaciel Smerfa Dzikuska. Wszędzie z nim chodzi. Poprostu są nierozłączni. Pewnego razu okazało się, że Wiewiór został zaproszony na ucztę w Wiosce Smerfów (odcinek "Tam, gdzie dzikie smerfy").
Baltazar -Ojciec chrzestny Gargamela - bogaty, zły czarownik. Koniecznie chciałby poznać swoją przyszłość.
Król Gerard -Nastoletni król. W jego rządach pomaga mu Mechaniczny Smerf (Mechan), którego dostał od Pracusia. Przyjaciel smerfów.
Czarownica Grenda -Mała czarownica, przyjaciółka smerfów.
Smerfoupiory- Stwory, które niegdyś nawiedziły wioskę. Zostały zamknięte w zamku Mrokmor, lecz po wielu latach zostały wypuszczone przez Ważniaka. Jednak dzięki piskusom Zgrywusa i pomysłowości Papy Smerfa na powrót zostały tam uwięzione.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
W Polsce smerfy znane są głównie dzięki telewizyjnemu serialowi, który zagościł na antenie 1. Programu TVP z końcem lat 80. ubiegłego wieku. Animowana wersja Smerfów powstała w roku 1981 w znanej amerykańskiej wytwórni filmów rysunkowych Hanna-Barbera dla telewizji NBC. W sumie wyprodukowano 256 odcinków kreskówki, które były wyświetlane w 30 krajach. Niektóre motywy muzyczne pojawiające się w serialu mają swoje źródło w muzyce klasycznej (m.in. VIII symfonia Niedokończona Franza Schuberta, Koncert fortepianowy nr 1 Franza Liszta)
W maju 2005 roku Telewizja Polska wznowiła nadawanie serialu w
Programie 1. (w poniedziałki i wtorki). Po zakończeniu emisji, w kwietniu 2006 została ona ponownie wznowiona. Smerfy można było oglądać w poniedziałki i piątki o godzinie 19.00.
Od września 2006 roku Smerfy są emitowane w każdy piątek o godzinie 19.00.
Postacie
Smerfy:
Smerfy są niebieskie, o budowie ciała podobnej do człowieka, "wzrostu trzech jabłek", ale posiadają proporcjonalnie większe głowy i wydatne nosy oraz krótkie zaokrąglone ogonki. Ubierają się w białe spodenki z butami, z wycięciem na ogonek, oraz białe czapki frygijskie. Prawdopodobnie pod czapką nie posiadają włosów na głowie (z wyjątkiem smerfetek). Uzyskują pełnoletność w wieku 118 lat. Są nieśmiertelne dzięki Kamieniowi Długowieczności.
W pewnym odcinku Gargamel złapał wszystkie smerfy, z wyjątkiem smerfików (ale łącznie ze smerfusiem). Było ich 100, ale później pojawiły się jeszcze inne smerfy, np. Dziadek i Dzikus. Niektóre smerfy mają wyróżniające je cechy szczególne.
Postać -Opis
Papa Smerf -542 lata (niektórzy powiadają, że wygląda na 530), posiadający wielka białą brodę, czerwoną czapkę i spodnie. Papa Smerf, jako najmądrzejszy i prawie najstarszy ze wszystkich smerfów oficjalnie pełni funkcję przywódcy wioski. Para się magią i posiada księgę zaklęć, ale używa jej rzadko i nigdy w niecnych celach. Często zajmuje się Smerfusiem i smerfikami. W krytycznych sytuacjach zawsze mówi "O Wielki Smerfie!!!".
Ważniak -Przemądrzały i apodyktyczny, chyba jedyny smerf niezbyt lubiany przez resztę mieszkańców. Stara się wszystkim narzucić swoje zdanie, chociaż z drugiej strony zawsze podpiera się autorytetem Papy Smerfa (Papa Smerf zawsze powtarza, że...). Znak charakterystyczny: okulary, które nadają mu wygląd nerda. Często cierpliwość smerfów dla Ważniaka się wyczerpuje, a wtedy dosłownie wylatuje on z wioski, lądując nieopodal na głowie: bez większej szkody dla niego, z wyjątkiem pogiętych okularów.
Smerfetka -Kobieta-smerf, która została stworzona przy użyciu magii i alchemii złego czarodzieja - Gargamela, w celu szpiegowania smerfów. Ubiera się w białą sukienkę oraz białe buty na wysokim obcasie. Ma długie, blond włosy. Smerfetka początkowo była nieprzyjemna i miała nieruchome, czarne włosy, ale dzięki zaklęciu Papy Smerfa, została przemieniona w blond piękność (w komiksie odbywa się to dzięki operacji chirurgicznej).
Osiłek -Najsilniejszy ze smerfów, bardzo odważny i bojowy. O formę fizyczną dba ćwicząc na domowej siłowni. Na ramieniu ma tatuaż: serce przebite strzałą. Jest autorytetem dla Złośnika.
Łasuch -Często robi słodkie ciasta, które zazwyczaj sam zjada. Bez niego wszystkie smerfy poumierałyby z głodu. Ten lokalny kucharz codziennie przygotowuje jedzenie dla wszystkich mieszkańców wioski.
Harmoniusz -Ma duszę muzyka, ale niestety brak mu talentu, gra w philharmonic smurfestra. Zawsze chodzi ze swoją trąbką.
Maruda Czego by ktoś nie powiedział lub nie zaproponował, Maruda zawsze jest na "nie". Cały czas chodzi i mruczy oraz myśli negatywnie. Ale w gruncie rzeczy jest wrażliwy i kocha Sasetkę, i
Smerfusia.
Zgrywus -Uwielbia żarty i wygłupy. Jego stały dowcip to wybuchający prezent-niespodzianka: mimo to inne smerfy wciąż się na niego nabierają.
Śpioch -Gdziekolwiek położy głowę, momentalnie zasypia. Czy jest to dar, czy przekleństwo nikt nie wie. W pracy nie ma z niego żadnego pożytku, gdyż śpioch potrafi skupić swoją uwagę wyłącznie na jednej rzeczy - spaniu.
Ktoś (Nikt) -Nie był pewien, czy jego imię Nikt pasuje do niego, jednak dzięki bohaterskiemu wyczynowi zmienił imię na Ktoś.
Malarz - Uwielbia obrazy. Pięknie maluje, najczęściej Smerfetkę i krajobrazy. Jest ubrany w czerwony płaszcz z czarną muszką.
Poeta -Układa wiersze nie do rymu i nieładne. Jak zaczyna czytać swoje wiersze inne smerfy uciekają.
Farmer - Hoduje warzywa. Ma swoje "pole" za wioską. Kocha swoją pracę, ale sam by padł przy rozmiarze pola. Muszą mu pomagać inne smerfy.
Drwal -Smerf zajmujący się ścinaniem drzew. W jednym z odcinków Ważniak nazwał go "tylko ścinającym drewno smerfem", ale wiele razy uratował życie smerfom, np. zrobił tratwę. Jego ulubionym powiedzeniem jest "Uwaga!!! Drzewo!!!".
Rzeźbiarz -Specjalizuje się w pomnikach ku czci smerfów oraz posągach przedstawiających Smerfetkę.
Wełniak -Raz w roku wyruszał na wyprawę w celu zebrania wełny, zostawiając w zamian koszyk smerfojagód. Ludzie myśleli, że to zły elf kradnie wełnę. Tak było aż do wyprawy ze smerfikami, która zakończyła się starciem z Gargamelem - wtedy to wełniak zostawił koszy smerfojagód zamienionych w złoto.
Ciamajda -Zawsze się przewróci i potknie. Czasami niemądrze gada. Zbiera kamienie. Najlepszy przyjaciel Ważniaka.
Górnik - Kiedyś przez przypadek znalazł dziwne "czarne" kamienie w jaskini, od tego czasu zajmuje się wydobywaniem węgla.
Pracuś - Smerf, który dyryguje wszystkimi pracami w wiosce. Uwielbia robić wynalazki, które nie zawsze się udają.
Marzyciel -Smerf o dużej fantazji. Często śni na jawie. W jednym z odcinków smerfy przygotowały Marzycielowi niespodziankę - przemieniły się dzięki specjalnemu eliksirowi Papy w Słufy - zielonkawe podobizny smerfów, pochodzące z innej planety.
Laluś -Zakochany w swojej osobie. Nie rozstaje się z lusterkiem. Uwielbia siebie oglądać.
Dziadek Smerf -Najstarszy ze wszystkich smerfów. W swojej młodości pełnił funkcję przywódcy wioski. Pojawia się na początku sezonu 6. kreskówki. Przybywa do wioski po 500 latach. Razem z Papą i kilkoma innymi smerfami wyrusza po 4 żywioły, by odnowić moc Kamienia Długowieczności. Nosi na sobie żółte ubranie i wbijające się w nos okulary. Jest świetnym opowiadaczem historii przygodowych, dzięki którym znajduje sobie wielu słuchaczy. Jego ulubione powiedzenie to: "Smerferemele!".
Architekt -W jednym z odcinków wspólnie z Pracusiem zbudował Smerfdominium - wieżowiec. Chociaż budynek spłonął, to na jego zgliszczach osiedliły się ptaki.
Reporter -Kiedy pisał gazetę, ujawniał to, czego nie powinien.
Sasetka -Jedyna dziewczynka ze smerfików, do każdej sytuacji znajduje odpowiednie powiedzenie. Można powiedzieć, że Gargamel jest jej ojcem chrzestnym. Sasetka stara się odnajdywać w nim to, co dobre i przekonywać inne smerfy, że tak naprawdę czarownik nie jest taki zły. Ponadto Sasetka uwielbia słuchać opowiadań Dziadka.
Gapik -Jeden ze smerfików, gapowaty i głupiutki. Zawsze zostaje z tyłu.
Nat -Smerf ten chodzi boso. jest bardzo miły i umie porozumiewać się z zwierzętami. Przyjaźni się z różnymi zwierzątkami np. motylkiem.
Złośnik -Złośnik jest ubrany w żółtą koszulkę z obrazkiem chmury i pioruna. jest on bardzo nerwowy i często źle się zachowuje względem starszych. Uwielbia patrzyć jak Osiłek ćwiczy.
Smerfuś -4 lata, wciąż niemowlę. Najmłodszy z smerfów, sprawia dużo kłopotów, najbardziej kocha go Smerfetka. W odcinku, gdy miał wypowiedzieć pierwsze słowo powiedział: "Ga...Ga...Gargamel".
Mechaniczny smerf (Mechan) -Zbudowany dla króla Gerarda przez Pracusia (odcinek "Przyjaciel Pasibrzucha"). Bardzo silny.
Mechaniczna smerfetka -Towarzyszka Mechanicznego smerfa, równie silna jak on. Początkowo zakochana w swoim stwórcy - Pracusiu.
Lekarz -Z wielką chęcią pomaga każdemu, który jest w potrzebie. Jest tylko jeden problem - nie wiadomo, czy leczy, czy też wywołuje choroby.
Kochaś - Wszystkie smerfy podkochują się w Smerfetce, ale nie tak jak on. Na jej widok jego serce zaczyna mocniej bić. Ciągle o niej myśli.
Strażak -Bardzo dba o to, by dobrze wypełniać swoje obowiązki. Gdy tylko biją na alarm, wyrusza swoim wozem by gasić ogień. Niestety sprzęt nie zawsze słucha się właściciela...
Słabeusz -Jest przeciwieństwem Osiłka. Nigdy nie ma siły do pracy ani wspólnych zabaw ze smerfami. Często skarży się na to, że jest mu zimno.
Smerf Dzikus -Smerf, który mieszka poza wioską, w lesie. Potrafi rozmawiać ze zwierzętami. Czasami ratuje inne smerfy. Ubrany jest w liście na głowie oraz biodrową przepaskę. Porozumiewa się niezrozumiałymi słowami. Rozumie go tylko Nat.
Marko smerf -Smerf pirat. Pierwszy raz pojawił się w odcinku "Marko smerf i pieprzowi piraci", w którym wyruszył w podróż po pieprz potrzebny Łasuchowi. Po drodze jeden ze smerfów zakochał się w pięknej syrence.
Mazgaj -Niezależnie od sytuacji, szczęśliwej czy smutnej, zawsze płacze. Jedynie Smerfetka go rozumie. Nigdy nie rozstaje się ze swoją pomarańczową chusteczką (a nuż się przyda!).
Dumało - Nigdy nie umie podjąć decyzji, ciągle się waha, aż do czasu kiedy trafia do zamku Baltazara i podejmuje decyzje...
Jubiler -Schwytany przez ludzi, ten nieszczęsny smerf musiał zostać włamywaczem, zanim zdołał wydostać się z niewoli.
Sportsmen -Nie zależy mu na wygranej, lecz chce uprawiać wszystkie sporty. Nawet te, których jeszcze nie wymyślono.
Smerfowa Niania -Utknęła w magicznym zamku jeszcze w czasach przywództwa Dziadka Smerfa. Nosi okulary podobne do tych, które ma Dziadek. Ubiera się w fioletową sukienkę i różową chustę. Jej najlepszym przyjacielem jest Smoogle - różowe stworzonko przypominające królika.
Inni:
Gargamel -Główny zły charakter w kreskówce. Zawsze chce złapać smerfy, by je zjeść. Początkowo chciał przerobić je na złoto, ale zmienił zdanie. Wielokrotnie przy porażkach powtarza krzykiem słynne już słowa "JAK JA NIE CIERPIĘ SMERFÓW!!!"
Klakier -Rudy kot Gargamela. Czasami mruczy ludzkim głosem. Bardzo niezdarny. Potrafi niekiedy zepsuć plany swojego pana.
Nicpoń - Uczeń Gargamela (sprząta jego dom, gotuje, pomaga łapać smerfy). Wielokrotnie jednak narzeka na współpracę ze swoim panem i próbuje działać w pojedynkę, a niekiedy i na szkodę Gargamela.
Matka Natura -Kieruje naturą. W razie kłopotów zawsze stara się pomóc smerfom. Posiada cztery magiczne różdżki, a każda służy do czarów innego rodzaju.
Ojciec Czas -Staruszek który zmienia pory dnia. W jednym z odcinków dzień się nie kończył, bo Ojciec czas zasnął na rzece czasu kiedy łowił ryby.
Homnibus -Przyjaciel Papy Smerfa. Czarodziej. Posiada parę czarodziejskich butów, które służą do szybkiego przemieszczania się na duże odległości oraz gdzie się zechce.
Pieszczoch (Smerfiaczek) -Psi przyjaciel smerfów, a w szczególności smerfików. Pieszczoch był prezentem dla Papy Smerfa od Homnibusa. Chroni smerfy przed kotem Gargamela - Klakierem.
Piórek Bocian. - Serdeczny przyjaciel smerfów, który jest bardzo do nich przywiązany. Zawsze gotowy na wezwanie Papy Smerfa. Służy jako lokalny środek transportu, a kiedy trzeba przenosi wiadomości.
Pasibrzuch -"Ogromny" człowiek, uwielbia jeść. Lubi smerfy i stara się im pomóc. Nie cierpi Gargamela. Jego ukochana to Nochala, która kiedyś obraziła się na niego, bo był źle wychowany.
Wiedźma Hogata- Zawsze chce być najpiękniejszą wiedźmą. Ma rude loki i wielką brodawkę na nosie.
Hlorinda -Stara wiedźma, mieszkająca, podobnie jak Gargamel, na obrzeżach lasu, w wielkim, starym zamczysku. O wszystkim świetnie poinformowana za sprawą swojego "przyjaciela" ptaka - Tukana oraz ogromnej lunecie, dzięki której może obserwować wszystko i wszystkich. Zawsze działa na szkodę innych.
Wiewiór -Najlepszy przyjaciel Smerfa Dzikuska. Wszędzie z nim chodzi. Poprostu są nierozłączni. Pewnego razu okazało się, że Wiewiór został zaproszony na ucztę w Wiosce Smerfów (odcinek "Tam, gdzie dzikie smerfy").
Baltazar -Ojciec chrzestny Gargamela - bogaty, zły czarownik. Koniecznie chciałby poznać swoją przyszłość.
Król Gerard -Nastoletni król. W jego rządach pomaga mu Mechaniczny Smerf (Mechan), którego dostał od Pracusia. Przyjaciel smerfów.
Czarownica Grenda -Mała czarownica, przyjaciółka smerfów.
Smerfoupiory- Stwory, które niegdyś nawiedziły wioskę. Zostały zamknięte w zamku Mrokmor, lecz po wielu latach zostały wypuszczone przez Ważniaka. Jednak dzięki piskusom Zgrywusa i pomysłowości Papy Smerfa na powrót zostały tam uwięzione.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy