17-letnia Natalia Kowalska szykuje się do pierwszego sezonu startów w wyścigowej formule Renault 2,0 Northern European Cup. Starty w mistrzostwach Europy Północnej mają być dla młodej zawodniczki z Koszalina etapem na drodze do Formuły 1. Polka będzie jeździć w barwach SL Formula Racing.
- Uwielbiam w wyścigach wszystko - szybkość, adrenalinę, agresję. Ulubionym zawodnikiem był dla mnie Ayrton Senna - największy wojownik wśród kierowców. On umiał wszystko poświęcić wyścigom. Z obecnie ścigających się najbardziej cenię Kimiego Raikkonena, który w każdym bolidzie potrafiłby pojechać naprawdę szybko - powiedziała Kowalska.
- Kierowca wyścigowy musi być przede wszystkim doskonale przygotowany fizycznie. Szczególnie starty w F1 są bardzo wyczerpujące - zwykły człowiek nie przejechałby pewnie dwóch okrążeń w tempie wyścigowym. Ważna jest też perfekcyjna współpraca z inżynierami - przyznała zawodniczka.
Pod tym względem Natalia wzoruje się na Robercie Kubicy, którego poznała kiedy miała cztery lata. Przychodziła wtedy na tory kartingowe, gdzie Robert ścigał się z... jej siostrą Anią. Jak sama wspomina - już wtedy nie miał sobie równych.
- Kiedy miałam cztery lata moja siostra zaczęła jeździć, a ja jej kibicowałam i pokochałam ten sport. Uwielbiam zapach spalin - chyba bym mogła zamieszkać na stacji benzynowej - zażartowała zawodniczka, której kolorowy kask zdobi okazały wizerunek Myszki Mini.
Starty w zawodach Natalia będzie łączyć z nauką - uczy się w drugiej klasie liceum i za rok czeka ją matura.
- Wszyscy w szkole kibicują mi i pomagają. Szkoda tylko, że w Polsce nie ma warunków do treningów. Muszę jeździć w Niemczech, gdzie są bardzo dobre tory - oceniła Kowalska.
- Przez fachowców w Niemczech Natalia została nazwana nieoszlifowanym diamentem. Mamy plan, który doprowadzi ją do progu Formuły 1. Trudno powiedzieć kiedy to nastąpi, ale jako zawodniczka doskonale się rozwija. W drugiej połowie roku chcemy wystartować w mistrzostwach Europy, a na koniec myślimy o testach w Renault World Series. Może już za rok Natalia otrzyma szansę testów w bolidzie F1 - powiedział menedżer Kowalskiej - Marcin Kasztelan.
Sezon Renault 2,0 NEC startuje 26 maja wyścigiem na torze Zandvoort (Holandia). Miesiąc wcześniej zawodniczka pojedzie w wyścigu będącym elementem mistrzostw Szwajcarii w tej klasie (22 kwietnia). Zespół traktuje ten start jako główne przetarcie przed mistrzostwami NEC.
Bolid Renault 2,0 ma pojemność 1998 ccm i moc 196 KM. Rozwija maksymalną prędkość 265 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,2 sekundy.
Bezpośrednio z formuły Renault 2,0 do F1 przeskoczyło kilku kierowców - w tym Fin Kimi Raikkonen (obecnie Ferrari; w niedzielę wygrał wyścig o Grand Prix Australii).
z: onet.pl
Słyszeliście o niej?
Post został pochwalony 0 razy
- Uwielbiam w wyścigach wszystko - szybkość, adrenalinę, agresję. Ulubionym zawodnikiem był dla mnie Ayrton Senna - największy wojownik wśród kierowców. On umiał wszystko poświęcić wyścigom. Z obecnie ścigających się najbardziej cenię Kimiego Raikkonena, który w każdym bolidzie potrafiłby pojechać naprawdę szybko - powiedziała Kowalska.
- Kierowca wyścigowy musi być przede wszystkim doskonale przygotowany fizycznie. Szczególnie starty w F1 są bardzo wyczerpujące - zwykły człowiek nie przejechałby pewnie dwóch okrążeń w tempie wyścigowym. Ważna jest też perfekcyjna współpraca z inżynierami - przyznała zawodniczka.
Pod tym względem Natalia wzoruje się na Robercie Kubicy, którego poznała kiedy miała cztery lata. Przychodziła wtedy na tory kartingowe, gdzie Robert ścigał się z... jej siostrą Anią. Jak sama wspomina - już wtedy nie miał sobie równych.
- Kiedy miałam cztery lata moja siostra zaczęła jeździć, a ja jej kibicowałam i pokochałam ten sport. Uwielbiam zapach spalin - chyba bym mogła zamieszkać na stacji benzynowej - zażartowała zawodniczka, której kolorowy kask zdobi okazały wizerunek Myszki Mini.
Starty w zawodach Natalia będzie łączyć z nauką - uczy się w drugiej klasie liceum i za rok czeka ją matura.
- Wszyscy w szkole kibicują mi i pomagają. Szkoda tylko, że w Polsce nie ma warunków do treningów. Muszę jeździć w Niemczech, gdzie są bardzo dobre tory - oceniła Kowalska.
- Przez fachowców w Niemczech Natalia została nazwana nieoszlifowanym diamentem. Mamy plan, który doprowadzi ją do progu Formuły 1. Trudno powiedzieć kiedy to nastąpi, ale jako zawodniczka doskonale się rozwija. W drugiej połowie roku chcemy wystartować w mistrzostwach Europy, a na koniec myślimy o testach w Renault World Series. Może już za rok Natalia otrzyma szansę testów w bolidzie F1 - powiedział menedżer Kowalskiej - Marcin Kasztelan.
Sezon Renault 2,0 NEC startuje 26 maja wyścigiem na torze Zandvoort (Holandia). Miesiąc wcześniej zawodniczka pojedzie w wyścigu będącym elementem mistrzostw Szwajcarii w tej klasie (22 kwietnia). Zespół traktuje ten start jako główne przetarcie przed mistrzostwami NEC.
Bolid Renault 2,0 ma pojemność 1998 ccm i moc 196 KM. Rozwija maksymalną prędkość 265 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,2 sekundy.
Bezpośrednio z formuły Renault 2,0 do F1 przeskoczyło kilku kierowców - w tym Fin Kimi Raikkonen (obecnie Ferrari; w niedzielę wygrał wyścig o Grand Prix Australii).
z: onet.pl
Słyszeliście o niej?
Post został pochwalony 0 razy